ČIME SE BAVI KARDIOLOGIJA?

Kardiologija je oblast medicine koja izučava bolesti srca i krvnih sudova. Kao specijalista, kardiolog se bavi lečenjem bolesti srca i krvnih sudova, koje su najučestalije bolesti modernog doba. Oboljenja i posledice kardiovaskularnih bolesti biće značajno manje ako je primarna prevencija bolesti dobra, a to podrazumeva eliminisanje faktora rizka koji uzrokuju bolest.

Sekundarno lečenje u kardiologiji predstavlja lečenje već postojeće bolesti i sprečavanje njenog pogoršanja i recidiva. Klinička praksa podrazumeva u tom cilju niz dijagnostičkih i terapijskih procedura kako bi se sprečio nastanak ili razvoj kardiovaskularnih bolesti.

KOJE SU NAJČEŠĆE BOLESTI SRCA I VASKULARNOG SISTEMA?

Najčešće bolesti srca jesu slabljenje snage mišića srca poput kardiomiopatije i kongestivne insuficijencije srca, zatim poremećaj ritma rada srca (aritmije) i nedostatak kiseonika u srčanom mišiću zbog bolesti koronarnih sudova, gde spadaju ateroskleroza, ishemijska bolest srca, angina pectoris i infarkt srca.

Osnovna i najučestalija bolest vaskularnog sistema je hipertenzija, odnosno povišen arterijski pritisak, koji je ujedno i faktor razvoja brojnih ostalih bolesti kardiovaskularnog sistema.

USLUGE POLIKLINIKE HUMAN IZ OBLASTI KARDIOLOGIJE:

• PREGLED LEKARA SPECIJALISTE KARDIOLOGIJE
  • ULTRAZVUČNI PREGLED SRCA SA COLOR DOPPLEROM
  • LABORATORIJSKE ANALIZE KRVI I URINA UKLJUČUJUĆI I SEROLOŠKE ANALIZE NA KARDIOTROPNE VIRUSE
  • HOLTER EKG 24h, 48h, 72h, 96h, 120h, 144h I 168h
  • HOLTER KRVNOG PRITISKA 24h I 48h
  • TEST OPTEREĆENJA SRCA (ERGOMETRIJA)
  • STRES-EHOSONOGRAFSKI KARDIOLOŠKI TEST
  • TERAPIJA KISEONIKOM