Interna medicina

Interna medicina (6)

Interna medicina je grana medicine koja se bavi problemima i bolestima unutrašnjih organa, u čije grane

spadaju endokrinologija, kardiologija, pulmologija, gastroenterologija, reumatologija, alergologija,

hematologija, nefrologija, onkologija, kao i higijena ishrane i dijetetika.

Tim internista Poliklinike Human čine eksperti različitih internističkih grana koji usko sarađuju i koordinirano

leče pacijenta. Potrebne dijagnostičke procedure (laboratorijske analize, ultrazvučni pregled….) mogućno je

obaviti odmah, bez dodatnog zakazivanja i čekanja. Rezultati potrebne dijagnostike su gotovi veoma brzo,

čime se skraćuje vreme do postavljanja dijagnoze i započinjanja lečenja. Za slučaj postojanja udruženih

bolesti, eksperti različitih grana interne medicine će organizovati i lekarski konzilijum, za bilo koje stanje, kao

i za maligna oboljenja.

Uzrok bolova u kostima i mišićima, otoka i jutarnje ukočenosti zglobova, može biti i neko od oko 100 oboljenja, među kojima su različite forme artritisa, osteoporoza, fibromijalgija i mnoge sistemske bolesti. Da li je reč o prolaznim tegobama ili oboljenju koje zahteva lečenje, odgovoriće Vam naši specijalisti:

• Pregled interniste reumatologa
  • Ultrazvuk zgloba
  • Laboratorijske analize krvi i urina

Terapija:

• Intravenska terapija
  • Intramuskularna terapija
  • Punkcija zgloba
  • Intraartikularne injekcije
  • Lokalna infiltracija leka

Internisti - gastroenterolozi specijalisti su za funkcionalne i organske poremećaje sistema organa za varenje. Uz kompletnu laboratorijsku dijagnostiku, timu naših gastroenterologa na raspolaganju je i ultrazvučna i laboratoriska dijagnostika.

• Pregled interniste gastroenterologa
  • Ultrazvuk abdomena
  • Laboratorijske analize
  • Test intolerancije na laktozu   -  priprema

Terapija:

• Intravenska terapija
  • Intramuskularna terapija

Pušenje, alergije i zagađenje vazduha, mnogobrojne bakterije i virusi uzročnici su povećanog oboljevanja od plućnih bolesti. Poliklinika Human sa tim vrhunskih specijalista pulmologa/pneumoftiziologa i grudnih hirurga se uspešno bavi prevencijom, dijagnostikom i lečenjem svih plućnih bolesti. Lekari sa dugogodišnjim iskustvom, uspešno tretiraju sledeća oboljenja pluća:

Oboljenja pluća izazvana infekcijom:

• akutni bronhitis
  • zapaljenje pluća i plućne maramice
  • apces pluća /gnojenje/
  • tuberkuloza
  • bronhiektazije
  • gljivična oboljenja pluća

• Šta je pneumonija ?

Pneumonija, ili upala pluća je infekcija pluća. Upala zahvata plućno tkivo tako da su osnovne jedinice pluća - alveole - ispunjene tečnošću i belim krvnim zrncima koja imaju ulogu u borbi protiv infekcije.
  • Šta izaziva pneumoniju? Kako se „dobije“ upala pluća?

Pneumoniju izazivaju različiti mikroorganizmi kao što su virusi, bakterije i gljivice. U plućnom tkivu zdravih osoba ne nalaze se ovi uzročnici. Pluća predstavljaju jedinstven unutrašnji organ u stalnoj komunikaciji sa spoljašnjom sredinom. Oko 10 000 litara vazduha dnevno uđe u pluća i u toj velikoj količini nalaze se kapljice tečnosti koje sadrže patogene bakterije, viruse, gljivice i različite iritantne supstance. Ove kapljice se nađu u vazduhu kada inficirana osoba kašlje ili kija. Zaštita pluća počinje od gornjih disajnih puteva, nosa, nosnih šupljina, ždrela i zatim donjih disajnih puteva koji svojom građom uglavnom uspevaju da zaustave patogene uzročnike. Prema tome, kada se patogene čestice nađu u disajnim putevima, ako je odbrambeni mehanizam dobar, neće doći do oboljenja. Međutim, ako je oslabljena neka odbrambena karika, dolazi do razvoja infekcije, pogotovo ako su uzročnici virulentni i brzo se šire.
  • Ko može da dobije pneumoniju?

Svaki čovek može da oboli od pneumonije, čak i osobe inače dobrog zdravlja. Međutim, veća je verovatnoća da će patogeni mikoroorganizmi inficirati osobe sa niskim imunitetom i oslabljenom prirodnom odbranom. Mala deca i stare osobe imaju slabiju odbranu pluća, tako da je pneumonija češća u ranom i kasnom periodu života. Još neke okolnosti i bolesti utiču na slabljenje odbrabnene sposobnosti organizma, a to su pušenje, virusne infekcije disajnih puteva ( kao što je prehlada) i druge virusne infekcije ( napr. HIV ). Pojedini lekovi, naročito oni što se koriste u terapiji malignih bolesti , takođe slabe odbrambeni sistem kao i druge teške bolesti ili operacije. Zbog toga neki bolesnici dobiju upalu pluća za vreme boravka u bolnici zbog nekog drugog razloga. Tada se radi o bolnički stečenim pneumonijama, njihovi uzročnici su različiti, tok, težina i ishod bolesti su znatno ozbiljniji.

Kao specijalista, kardiolog se bavi lečenjem bolesti srca i krvnih sudova, koje su najučestalije bolesti modernog doba, a verovatno jedna od najpoznatijih bolesti je hipertenzija. Tim kardiologa Poliklinike Human bavi se prevencijom, dijagnostikom koja uključuje test opterećenja, ultrazvuk srca sa Color dopplerom i lečenje kardiovaskularnih poremećaja.  Usluge:

• Pregled interniste kardiologa
  • Ultrazvuk srca sa color dopplerom
  • Ergometrija (test opterećenja srca)
  • Stres EHO - test
  • 24-satni monitoring EKG-a po Holteru ( Holter EKG-a )
  • 24-satni monitoring krvnog pritiska po Holteru (Holter krvnog pritiska)
  • Laboratorijske analize krvi i urina uključujući i serološke analize na kardiotropne viruse

Hormoni regulišu gotovo sve telesne funkcije, od reprodukcije, preko rasta i razvoja, do odgovora na stres. Poliklinika Human ima vrhunske interniste-endokrinologe, stručnjake za poremećaje u radu žlezda sa unutrašnjim lučenjem, i za oboljenja koja nastaju kao posledica tih poremećaja - dijabetes, povećanu ili smanjenju funkciju štitne žlezde, neplodnost, metaboličke poremećaje, srčana oboljenja, osteoporozu, gojaznost .

• Pregled interniste endokrinologa
  • Merenje telesnog sastava - Merenje telesnog sastava na In body 520 vagi omogućava, izuzev merenja telesne težine, i izračunavanja indeksa telesne mase, odnosno procenu stanja uhranjenosti, i određivanje procenta masnog tkiva, vode i suve supstance tela.
  • Ultrazvuk abdomena
  • Ultrazvuk štitaste žlezde
  • Laboratorijske analize - Laboratorijske analize krvi i urina rade se u skladu sa preporukom endokrinologa, a sa ciljem ustanovljavanja poremećaja funkcije žlezda sa unutrašnjim lučenjem (hipofize, štitaste, nadbubrežne žlezde, pankeasa, jajnika).
  • Endokrinološki testovi - Test opterećenja šećerom radi se sa ciljem otkrivanja latentnog dijabeta, kao i za otkrivanje dijabetesa u trudnoći.

cache/resized/864d9309b8c8a586e9b9f555caf387c3.jpg
cache/resized/94b786b060efe33e20935f7eb25e07f9.jpg