Pneumologija/Pneumoftiziologija

Pušenje, alergije i zagađenje vazduha, mnogobrojne bakterije i virusi uzročnici su povećanog oboljevanja od plućnih bolesti. Poliklinika Human sa tim vrhunskih specijalista pulmologa/pneumoftiziologa i grudnih hirurga se uspešno bavi prevencijom, dijagnostikom i lečenjem svih plućnih bolesti. Lekari sa dugogodišnjim iskustvom, uspešno tretiraju sledeća oboljenja pluća:

Oboljenja pluća izazvana infekcijom:

• akutni bronhitis
  • zapaljenje pluća i plućne maramice
  • apces pluća /gnojenje/
  • tuberkuloza
  • bronhiektazije
  • gljivična oboljenja pluća

• Šta je pneumonija ?

Pneumonija, ili upala pluća je infekcija pluća. Upala zahvata plućno tkivo tako da su osnovne jedinice pluća - alveole - ispunjene tečnošću i belim krvnim zrncima koja imaju ulogu u borbi protiv infekcije.
  • Šta izaziva pneumoniju? Kako se „dobije“ upala pluća?

Pneumoniju izazivaju različiti mikroorganizmi kao što su virusi, bakterije i gljivice. U plućnom tkivu zdravih osoba ne nalaze se ovi uzročnici. Pluća predstavljaju jedinstven unutrašnji organ u stalnoj komunikaciji sa spoljašnjom sredinom. Oko 10 000 litara vazduha dnevno uđe u pluća i u toj velikoj količini nalaze se kapljice tečnosti koje sadrže patogene bakterije, viruse, gljivice i različite iritantne supstance. Ove kapljice se nađu u vazduhu kada inficirana osoba kašlje ili kija. Zaštita pluća počinje od gornjih disajnih puteva, nosa, nosnih šupljina, ždrela i zatim donjih disajnih puteva koji svojom građom uglavnom uspevaju da zaustave patogene uzročnike. Prema tome, kada se patogene čestice nađu u disajnim putevima, ako je odbrambeni mehanizam dobar, neće doći do oboljenja. Međutim, ako je oslabljena neka odbrambena karika, dolazi do razvoja infekcije, pogotovo ako su uzročnici virulentni i brzo se šire.
  • Ko može da dobije pneumoniju?

Svaki čovek može da oboli od pneumonije, čak i osobe inače dobrog zdravlja. Međutim, veća je verovatnoća da će patogeni mikoroorganizmi inficirati osobe sa niskim imunitetom i oslabljenom prirodnom odbranom. Mala deca i stare osobe imaju slabiju odbranu pluća, tako da je pneumonija češća u ranom i kasnom periodu života. Još neke okolnosti i bolesti utiču na slabljenje odbrabnene sposobnosti organizma, a to su pušenje, virusne infekcije disajnih puteva ( kao što je prehlada) i druge virusne infekcije ( napr. HIV ). Pojedini lekovi, naročito oni što se koriste u terapiji malignih bolesti , takođe slabe odbrambeni sistem kao i druge teške bolesti ili operacije. Zbog toga neki bolesnici dobiju upalu pluća za vreme boravka u bolnici zbog nekog drugog razloga. Tada se radi o bolnički stečenim pneumonijama, njihovi uzročnici su različiti, tok, težina i ishod bolesti su znatno ozbiljniji.

cache/resized/864d9309b8c8a586e9b9f555caf387c3.jpg
cache/resized/94b786b060efe33e20935f7eb25e07f9.jpg