Saveti naših lekara

Home / Saveti naših lekara
Uloga dobre glikemijske kontrole kod osoba obolelih od dijabetesa

Situacija u kojoj smo se svi do sada nalazili i u kojoj se trenutno nalazimo, kao što su uslovi vanredne situacije i izolacije, dodatno je uticala na zdravstveno stanje osoba sa hroničnim bolestima poput dijabetesa. Osobe obolele od dijabetesa nisu bile u mogućnosti da budu fizički aktivne, moguće da u novim okolnostima nije uvek bilo lako sprovoditi uravnoteženu i zdravu ishranu,zbog cega je kod vecine doslo do poremecaja glikoregulacije.

Opravdana i racionalna upotreba antibiotika

Na našem medicinskom prostoru, terapijska i profilaktička primena antibiotika nije uvek na zadovoljavajućem nivou. Izbor antibiotika je često neadekvatan i baziran na individualnom, empirijskom pristupu, koji često ne prati terapijska saznanja svetske medicine i nauke. Suština racionalne primene antibiotika se sastoji u poznavanju i pridržavanju osnovnih principa optimalne terapije, a oni se pre svega ogledaju u pravilnom izboru antibiotika, adekvatnom doziranju prema individualnim karakteristikama bolesnika, odnosno vrsti i težini infekcije.

Benigna hiperplazija prostate – BHP

Benigna hiperplazija prostate BPH definiše se kao benigno (ne-kancerozno) povećanje prostate, uzrokovano rastom novih ćelija prostate. Jedno je od najčešćih stanja koje se javlja kod starijih muškaraca.
Još ne postoji zadovoljavajuće objašnjenje za nastanak BHP. Benigna hiperplazija prostate najverovatnije je normalan deo starenja kod muškaraca, uslovljen promenama hormonalnih balansa i uticaja na rast ćelija prostate.

Jačanjem digestivnog trakta, jačate svoj imunitet

Digestivni trakt igra ključnu ulogu u imunološkom odgovoru organizma na infekciju i u održavanju ukupnog zdravlja.
Zdrav digestivni trakt, osim što podržava reakciju imunološkog sistema na infektivne patogene poput korona virusa, takođe pomaže i u sprečavanju potencijalno snažnih imunoloških reakcija koje oštećuju, ne samo pluća, već i druge vitalne organe.

Gastritis – bolest koja se ne sme ignorisati

Jedan od najčešćih problema vezanih za varenje hrane je upala sluzokože želuca tj. gastritis. Bolest je najčešće izazvana infekcijom želuca bakterijom Helicobacter pylori, nekontrolisanom upotrebom lekova protiv upale i bolova (aspirin, ibuprofen), prekomernim unosom alkoholnih napitaka, stresom nakon velikih hiruških intervencija, povreda, opekotina, teških infekcija.

Šećerna bolest u doba korone

Pacijenti sa šećernom bolešću, a naročito oni sa neregulisanim dijabetesom, češće imaju infektivna stanja koja se mogu komplikovati na različite načine. Njima je ćelijski imuni odgovor oslabljen u borbi protiv svake infekcije, uključujući i virusnu.

Hipotireoza – smanjena funkcija štitne žlezde

Ukoliko štitna žlezda ne proizvodi dovoljno spopstvenih hormona, nastaje bolest koja se naziva hipotireoza. Ova bolest izaziva simptome poput promuklosti, malaksalosti i neobjašnjivog gojenja, zimogrožljivosti, zatvora, suvoće kože, otoka, porasta masnoće u krvi, bolova u kostima i mišićima, gubitka kvaliteta kose, pojave "guše" sa prednje strane vrata, depresije, otežanog disanja i poremećaja srčanog rada.

SKRINING NA PREEKLAMPSIJU

Preeklampsija je težak oblik hipertenzije koji se javlja u trudnoći, i vodeći je uzrok oboljevanja i smrti u trudnoći, kako majke tako i ploda. Test se radi krajem prvog trimestra, odnosno u vreme kada se radi i ‘’Double‘‘ test. Test se radi iz krvi i obrtno vreme izdavanja rezultata je 24h.