Saveti naših lekara

Home / Saveti naših lekara
Korona virus

COVID-19 je zarazna bolest koju izaziva nedavno otkriveni koronavirus koji može izazvati bolest kod životinja ili ljudi. Najčešći simptomi korona virusa su groznica, umor, suv kašalj, bol u kostima, curenje iz nosa, gušobolja ili proliv. Virus se može proširiti od osobe do osobe kapljicama iz nosa ili usta koje se šire kada osoba sa COVID-19 kašlje ili kija.

Hipotireoza – smanjena funkcija štitne žlezde

Ukoliko štitna žlezda ne proizvodi dovoljno spopstvenih hormona, nastaje bolest koja se naziva hipotireoza. Ova bolest izaziva simptome poput promuklosti, malaksalosti i neobjašnjivog gojenja, zimogrožljivosti, zatvora, suvoće kože, otoka, porasta masnoće u krvi, bolova u kostima i mišićima, gubitka kvaliteta kose, pojave "guše" sa prednje strane vrata, depresije, otežanog disanja i poremećaja srčanog rada.

SKRINING NA PREEKLAMPSIJU

Preeklampsija je težak oblik hipertenzije koji se javlja u trudnoći, i vodeći je uzrok oboljevanja i smrti u trudnoći, kako majke tako i ploda. Test se radi krajem prvog trimestra, odnosno u vreme kada se radi i ‘’Double‘‘ test. Test se radi iz krvi i obrtno vreme izdavanja rezultata je 24h.

Hroničan umor

Često nismo u prilici da se posvetimo sebi, pa se u svoj toj žurbi, koja je postala svakodnevica čoveka, srodimo sa nečim sa čime ne bismo smeli. Hroničan umor nam nije prijatelj!