Trudnoća i COVID – 19

Trudnoća i COVID 19 infekcija

Poznato je da imuni sistem žene u trudnoći pokazuje izvesne specifičnosti u pogledu reagovanja na agense različite prirode. Najnovija saznanja, objavljena od strane kineskih autora u jednom od vodećih medicinskih časopisa (Lancet), govore o tome da su kod 9 majki zaraženih COVID-19 virusom rođene sve zdrave bebe. Dodatne publikacije u drugim  časopisima govore o tome da su se kod preko 100 majki kod kojih je postojala sumnja ili je potvrđena infekcija, rodile bebe bez prisustva infekcije ovim virusom.

Dodatno, u analizama plodove vode, krvi pupčanika, majčinog mleka i brisa grla bebe nije potvrđeno prisustvo virusa Sars-CoV-2.

Ipak, još uvek nije poznato da li infekcija u prvom i drugom trimestru trudnoće može negativno da utiče na bebu

Ukoliko je trudnica pozitivna na Covid-19 (Korona) virus potrebna je povećana opreznost pre svega kod medicinskog osoblja koje dolazi u kontakt sa trudnicom i ukoliko je potrebna hospitalizacija, ta trudnica bi trebalo da bude izolovana. Na samom porođaju neophodno je dodatno obratiti pažnju na mere asepse (potpuno uništavanje svih mikrorganizama, sa hirurških instrumenata, površina i dr.) i antisepse (uništavanje većine patogenih mikroorganizama na koži-tkivu).

Do sada nije pokazano da trudnice češće oboljevaju od Korona virusa niti je dokazano da je kod inficiranih trudnica klinička slika bila lošijeg toka od prosečne populacije istih godina.

Infekcija Covid-19 virusom nije indikacija za carski rez.

Dr Petar  Stojković