ENDOKRINOLOGIJA

Endokrinologija je grana medicine koja se bavi poremećajima endokrinog sistema i njegovim specifičnim izlučevinama – hormonima.

Hormoni imaju jako važnu ulogu u funkciji organizma jer regulišu gotovo sve telesne funkcije, od reprodukcije, preko rasta i razvoja, do odgovora na stres.

Poliklinika Human ima vrhunske interniste-endokrinologe, stručnjake za poremećaje u radu žlezda sa unutrašnjim lučenjem i oboljenja koja nastaju kao posledica tih poremećaja – dijabetes, povećana ili smanjenja funkcija štitne žlezde, neplodnost, metabolički poremećaji, srčana oboljenja, osteoporoza, gojaznost itd.

endokrinologija

Usluge poliklinike Human iz oblasti endokrinologije

• PREGLED INTERNISTE ENDOKRINOLOGA
  • ULTRAZVUČNI PREGLED ŠTITNE ŽLEZDE
  • COLOR DOPPLER PREGLED ŠTITNE ŽLEZDE
  • LABORATORIJSKE ANALIZE KRVI I URINA KOJE SE RADE U SKLADU SA PREPORUKOM ENDOKRINOLOGA, A SA CILJEM DIJAGNOSTIKOVANJA POREMEĆAJA FUNKCIJE ŽLEZDA
  • ENDOKRINOLOŠKI TESTOVI – TEST OPTEREĆENJA GLUKOZOM RADI SE SA CILJEM OTKRIVANJA LATENTNOG DIJABETA, KAO I ZA OTKRIVANJE DIJABETESA U TRUDNOĆI
  • LEČENJE GOJAZNOSTI KAO POSLEDICE POREMEĆAJA FUNKCIJE ŠTITNE ŽLEZDE
  • ASPIRACIONA CITOLOŠKA ANALIZA ŠTITNE ŽLEZDE TANKOM IGLOM

KARDIOLOGIJA

Kardiologija je oblast medicine koja izučava bolesti srca i krvnih sudova. Najčešće bolesti srca jesu slabljenje snage mišića srca poput kardiomiopatije i kongestivne insuficijencije srca, zatim poremećaj ritma rada srca (aritmije) i nedostatak kiseonika u srčanom mišiću zbog bolesti koronarnih sudova, gde spadaju ateroskleroza, ishemijska bolest srca, angina pectoris i infarkt srca.

Osnovna i najučestalija bolest vaskularnog sistema je hipertenzija, odnosno povišen arterijski pritisak, koji je ujedno i faktor razvoja brojnih ostalih bolesti kardiovaskularnog sistema.

kardiologija

Usluge poliklinike Human iz oblasti kardiologije

• PREGLED LEKARA SPECIJALISTE KARDIOLOGIJE
  • ULTRAZVUČNI PREGLED SRCA SA COLOR DOPPLEROM
  • LABORATORIJSKE ANALIZE KRVI I URINA UKLJUČUJUĆI I SEROLOŠKE ANALIZE NA KARDIOTROPNE VIRUSE
  • HOLTER EKG 24h, 48h, 72h, 96h, 120h, 144h I 168h
  • HOLTER KRVNOG PRITISKA 24h I 48h
  • TEST OPTEREĆENJA SRCA (ERGOMETRIJA)
  • STRES – EHOSONOGRAFSKI KARDIOLOŠKI TEST
  • TERAPIJA KISEONIKOM

PULMOLOGIJA

Pulmologija je grana interne medicine koja se bavi dijagnostikovanjem, lečenjem i sprečavanjem bolesti pluća i disajnog sistema kao što su upale nosa, sinusa, ždrela, bronha i pluća, astma, hronični opstruktivni bronhitis (HOBP).

Pulmološki specijalistički pregled obuhvata detaljan razgovor pacijenta i specijaliste pulmologa – uzimanje anamneze, nakon čega pulmolog obavlja detaljan klinički pregled pacijenta (inspekcija kompletnog grudnog koša, palpacija grudnog koša i regionalnih limfnih žlezda).

Nakon toga se obavlja perkusija grudnog koša i na kraju auskultacija sa stetoskopom – pluća, srca, velikih krvnih sudova vrata. Lekar postavlja dijagnozu, propisuje terapiju i vrši edukaciju pacijenata.

pulmologija

Usluge poliklinike Human iz oblasti pulmologije

• PREGLED LEKARA SPECIJALISTE PULMOLOGIJE/PNEUMOFTIZIOLIJE
  • LEČENJE OBOLJENJA PLUĆA IZAZVANA INFEKCIJOM: AKUTNI BRONHITIS, LARINGOTRAHEITIS, ZAPALJENJE PLUĆA I PLUĆNE MARAMICE, TUBERKULOZA, BRONHIEKTAZIJE I GLJIVIČNA OBOLJENJA PLUĆA
  • BRONHIJALNA ASTMA I ALERGIJSKA KIJAVICA
  • HRONIČNA OPSTRUKTIVNA BOLEST PLUĆA (HOBP)
  • EMFIZEM PLUĆA
  • HRONIČNA RESPIRATORNA INSUFICIJENCIJA
  • EMBOLIJA I INFARKT PLUĆA
  • TUMOR BRONHIJA, PLUĆA I PLUĆNE MARAMICE

NEFROLOGIJA

Nefrologija je grana medicine koja se bavi izučavanjem rada i bolesti bubrega. U okviru nefrologije leči se veliki broj zdravstvenih problema vezanih uz bubrege, mokraćni sistem i prostatu.

Nefrološki pregled se pored detaljnog razgovora i kliničkog pregleda prema indikaciji proširuje laboratorijskim analizama krvi i urina, ultrazvučnim pregledom bubrega, kao i mikrobiološkim analizama (urinokultura, brisevi, analiza ejakulata).

Najčešće bolesti koje dovode pacijenta nefrologu jesu bolesti bubrega i mokraćnog sistema, koje su najčešće upalne prirode izazvane bakterijama, virusima ili gljivicama.

nefrologija

Usluge poliklinike Human iz oblasti nefrologije

• PREGLED I LEČENJE LEKARA SPECIJALISTE NEFROLOGIJE
  • ULTRAZVUČNA DIJAGNOSTIKA BUBREGA I NADBUBREGA
  • COLOR DOPPLER DIJAGNOSTIKA BUBREŽNIH ARTERIJA
  • ANALIZE KRVI I URINA KOJE UKAZUJU NA POREMEĆAJ FUNKCIJE BUBREGA

HEMATOLOGIJA

Hematologija je nauka i internistička specijalnost koja se bavi proučavanjem sastava i funkcijama krvi i krvotvornih organa, dijagnostikom i lečenjem bolesti krvi.

Najčešći simptomi koji ukazuju na to da postoji neka vrsta poremećaja krvi su slabost, malaksalost, zujanje u ušima, vrtoglavica, lupanje srca, noćni grčevi u mišićima ruku i nogu, gubitak apetita, mučnina, glavobolja i ostalo.

Specijalista hematolog se bavi dijagnostikom i terapijom, prognozom i prevencijom urođenih i stečenih poremećaja krvi, poremećaja zgrušavanja krvi i malignih bolesti krvi (uključujući i sve vrste hemofilije, leukemije, limfome i anemije srpastih ćelija).

hematologija

Usluge poliklinike Human iz oblasti hematologije

• PREGLED I LEČENJE HEMATOLOGA
  • STANDARDNE I SPECIFIČNE LABORATORIJSKE ANALIZE KRVI

GASTROENTEROLOGIJA

Gastroenterologija je grana interne medicine koja se bavi dijagnostikom i lečenjem bolesti digestivnog trakta (želudac, tanko i debelo crevo, jetra i pankreas).

Gastroenterološki pregled je pregled interniste gastroenterologa – specijaliste za funkcionalne i organske poremećaje sistema organa za varenje, koji na osnovu anamneze, kliničkog pregleda i dijagnostičkih procedura postavlja preciznu dijagnozu i propisuje terapiju.

Glavni simptomi oboljenja probavnog trakta su otežano gutanje, bol u stomaku, mučnina, povraćanje, proliv, zatvor, gubitak apetita, gubitak u težini, stolica crne boje, krv u stolici, itd.

gastroenterologija

Usluge poliklinike Human iz oblasti gastroenterologije

• PREGLED I LEČENJE INTERNISTE GASTROENTEROLOGA
  • ULTRAZVUČNI PREGLED ABDOMENA (JETRA, SLEZINA, PANKREAS, ŽUČNA KESA I BUBREZI)